20 februari 2025
Corporate
Farma

Onlangs is Inther Group gestart met een nieuw uitbreidingsproject bij Pluripharm Groep, een farmaceutische groothandel met een compleet diensten- en servicepakket om openbare, poliklinische ziekenhuisapotheken te ondersteunen. Voor deze uitbreiding is een volledig nieuw hal aan het bestaande magazijn gebouwd. Pluripharm werkt al zo’n 15 jaar met systemen van Inther en met deze nieuwe uitbreiding zal de toekomstige groei van de farmaceutische groothandel gefaciliteerd worden.

Uitgebreide designstudie vooraf
Rick van Well, als Sales Engineer nauw betrokken bij het project met Pluripharm, licht toe: “Samen met Pluripharm zijn we vooraf in een uitgebreide designstudie op zoek gegaan naar het beste concept. Daaruit kwam naar voren, dat de bestaande A-Frames en Pick-by-Light werkplekken blijven bestaan. Maar de oude Kardexkasten, waarin de slowmoving artikelen liggen, worden vervangen door een modern shuttlesysteem met ruim 11.500 locaties en tien ontvangstwerkplekken. Om de artikelen te picken worden vijf Inther Goods-to-Person stations geïnstalleerd op een mezzanine. Met een nieuw conveyorsysteem van in totaal een kilometer lang vergroten we de systeemcapaciteit van Pluripharm, onder meer doordat orderbakken shortcuts kunnen nemen wanneer ze klaar zijn in één van de drie pickgebieden.”

Met dit uitbreidingsproject versterken we nog meer de onderlinge samenwerking naar de toekomst toe. De uitbreiding wordt in de eerste helft van 2026 volledig opgeleverd, waarbij we al uitkijken naar meer mogelijkheden om Pluripharm verder te ondersteunen bij hun intralogistiek”, voegt Martijn Herder (CEO van Inther Group) nog toe.

Het systeem
De uitbreiding van het bestaande Inther-systeem voor Pluripharm omvat de volgende componenten:

Waarmee kunnen we je helpen?