HET SYSTEEM IN ÉÉN OOGOPSLAG

Opslag locaties

1000

Inther Conveyor Equipment

Werkstations

100

geautomatiseerde verpakking

HET project

Het intralogistieke optimalisatieproject van Inther Group in de automobielsector heeft de opslagprocessen en de productieverzenddynamiek voor BMW verbeterd, waardoor nieuw doorvoerpotentieel is ontsloten en tijdige levering van reserveonderdelen is verzekerd met verbeterde kwaliteit en betrouwbaarheid.

Om tegemoet te komen aan het groeiende ordervolume en de toenemende behoefte aan snelle, tijdige orderproductie en levering van reserveonderdelen, zijn de gevestigde processen en de bestaande magazijnuitrusting op de BMW Group-locatie in het Duitse Dingolfing geoptimaliseerd en uitgebreid.

"Een krachtige automatiseringsoplossing die zorgt voor een snelle levering van reserveonderdelen met een enorme opslagcapaciteit, efficiënte processen en betrouwbare pickkwaliteit", vat Stefan Weisshap, CEO van Inther Group Duitsland, samen.

BEKIJK DE VIDEo

Gebruikte componenten

hardware-apparatuur

Voor het BMW-project hebben we verschillende hardwareoplossingen gebruikt. Hier is een overzicht met de kerncomponenten waaruit ons systeem bestaat.

Software OPLOSSINGEN

 

Ook sloot Inther de nieuwe geautomatiseerde opslag- en transporttechniek naadloos aan op de bestaande systeemtechniek. De transporttechnologie wordt gevisualiseerd met behulp van Zenon-software, die Inther heeft geconfigureerd om aan de bestaande eisen van BMW te voldoen. De verwerking van inkomende goederen, het verzamelen en verpakken, en de werkplekdialogen worden aangestuurd door SAP. Dit geldt ook voor het shuttlesysteem en het printen van documenten voor de verzenddozen en -containers.

Download de case studie

Waarmee kunnen we je helpen?